header5

Συνέντευξη για το Sati Dynamic από την Evi Choutou

P6281736
P6281736
Τι είναι το SATI;

Η λέξη sati στη γλώσσα Pali σημαίνει περίπου επίγνωση/συνειδητοποίηση (mindfulness). Ο πρωταρχικός στόχος της μεθόδου SATI Dynamic είναι η διερεύνηση και η απόκτηση της γνώσης σε όλα τα επίπεδα της ύπαρξής μας: σωματικό, συναισθηματικό, διανοητικό, πνευματικό, όπως και στις διαπροσωπικές μας σχέσεις. Το πιο απτό και πιο άμεσο επίπεδο στο οποίο μπορούμε να δράσουμε είναι, φυσικά, το σωματικό, και από εκεί ακριβώς ξεκινά η SATI Dynamic.

 

 

Σε τι διαφέρει από τα πιο δημοφιλή συστήματα mind & body όπως pilates και yoga;

Η μέθοδος SATI Dynamic είναι βασισμένη στις αρχες των παρακάτω πρακτικών: Γιόγκα (Ashtanga yoga/ Raja Yoga), ενεργή παρατήρηση, functional – core training, βιοενέργεια (Bioenergetics, Lowen), μουσικοθεραπεία και διαλογισμός (στατικός και δυναμικός).
Σε σύγκριση με τις πρακτικές από τις οποίες είναι εμπνευσμένη, - συνειδητοποιώντας ότι κάποιες από αυτές δεν είναι εύκολα προσαρμόσιμες στην παρούσα ιστορική στιγμή και πολιτισμό μας - διαφέρει κυρίως στην πρόθεση της να ενταθεί με πιο προσιτό τρόπο στην παρούσα στιγμή και περιβάλλον. Διαφέρει στις αλλαγές εντάσεων, καθώς και στο στοιχείο της «έκπληξης» που περιέχει.

3068 718516484847400 1188708114 n
3068 718516484847400 1188708114 n
Σε ποιούς απευθύνεται;

Σε άτομα κάθε ηλικίας και φυσικής κατάστασης, τα οποία επιθυμούν να βελτιώσουν τις φυσικές ικανότητες, τις κινήσεις και το σώμα τους, και να αυξήσουν το επίπεδο ευημερίας τους.

Γιατί να επιλέξει κάποιος το SATI;

Γιατί μέσα απο την εμπειρία της SATI Dynamic, θα παρατηρήσει αύξηση της ευαισθητοποίησης και της ευαισθησίας του, θα επεκτείνει το εύρος της κίνησης του, μειώνοντας την κατανάλωσης ενέργειας, θα συνδεθεί με τις πραγματικές ικανότητες και δυνατότητες του μέσα από μια βιωματική και συναισθηματική πορεία στατικού και δυναμικού διαλογισμού. Τα οφέλη αυτά αντικατοπτρίζονται στη βελτίωση της στάσης του σώματος, στον τρόπο που κινούμαστε, αισθανόμαστε, αναπνέουμε, κοιμόμαστε: κατ' επέκταση που ζούμε!

1243575 762512790447769 3696180010466501811 o
1243575 762512790447769 3696180010466501811 o
Υπάρχει κάποιος περιορισμός στο να το επιλέξει κάποιος όπως τραυματισμοί ή περιορισμένη ευλυγισία;

Ο μόνος περιορισμός είναι η ανταγωνιστική προσέγγιση, ο οποίος, θεωρώ, είναι και ο κύριος λόγος τραυματισμού σε οτιδήποτε κάνουμε. Εφόσον η προσέγγιση είναι διερευνητική ως προς τα προσωπικά μας όρια, τα αποτελέσματα θα είναι εκπληκτικά ακόμα και για τον πιο "αδύναμο".

 

Ποια είναι τα οφέλη;

Το Sati βελτιώνει όλες τις αθλητικές ικανότητες, μειώνει σημαντικά την ένταση των μυών, τους πόνους της περιόδου, τον αυχενικό και τον οσφυϊκό πόνο, καθώς και τον πόνο στις αρθρώσεις, ενώ αυξάνει την κινητικότητα τους. Βελτιώνει τόσο την ψυχική και την σωματική απόδοση και την ευημερία του ανθρώπου, αλλά και την ποιότητα της καλλιτεχνικής έκφραση σε μουσικούς, χορευτές, τραγουδιστές, ηθοποιούς κ.λ.π. Τέλος, να πούμε ότι μειώνει το στρες και την αίσθηση της κούρασης, βοηθάει στην απώλεια βάρους και την ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος και συμβάλει την καταπολέμηση της αϋπνίας, της αρθρίτιδας και των παθήσεων του πεπτικού συστήματος. Αυτά είναι μόνο μερικά από τα οφέλη που θα αποκομίσετε από ένα ολοκληρωμένο σύστημα "άσκησης" νου και σώματος όπως το Sati...

10696330 825183044180743 1312649571678795603 n
10696330 825183044180743 1312649571678795603 n
Περιγράψτε μας μία τυπική προπόνηση (φάσεις, διάρκεια κτλ) καθώς και τον αριθμό των προπονήσεων που απαιτούνται για να υπάρχουν ικανοποιητικά αποτελέσματα σε έναν αρχάριο.

Υπάρχουν διαφορετικά θεματικά μαθηματα, που επικεντρωνουν περισσοτερο ειτε στο functional training, είτε στο Yoga flow, είτε σε ασκήσεις ισορροπίας, είτε σε δυναμικό διαλογισμό, χωρίς να χάνεται ποτε όμως κανένα από τα άλλα στοιχειά που αποτελούν τη δομή και τη φιλοσοφία της πρακτικής. Το κάθε μάθημα διαρκεί απο μια έως δυο ώρες, ανάλογα τον προγραμματισμό. Επίσης υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα έντασης που όμως δεν αποκλείουν κάποιον που θέλει να ξεπεράσει τα όρια του, ή αντίθετα κάποιον που θελει κάποια μέρα να κουραστεί λιγότερο. Τα αποτελέσματα σε αρχάριους και προχωρημένους είναι άμεσα, αρχικά όσον αφορά τη διάθεση, την ευεξία και το, ας το πω "ταρακούνημα». Από εκεί και πέρα, όσο περισσότερο "ποιοτικό» χρόνο αφιερώνουμε σε κάτι, τόσο πιο γρήγορα μας "πληρώνει». Και ας μην ξεχνάμε ότι καθένας αντιδρά πάντα διαφορετικά στο κάθε ερέθισμα, ανάλογα με τις συνθήκες, τις ικανότητες του αλλά κυρίως με την προσέγγιση που θα εχει.

Screen shot 2014-09-26 at 16.09.59
Screen shot 2014-09-26 at 16.09.59
Λίγα λόγια για εσένα.

Γεννήθηκα στην Αθήνα και ζω στη Ρώμη. Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου ασχολούμαι με τον αθλητισμό, ενώ μελετώ και εξετάζω όλες τις επιστήμες που θεωρώ χρήσιμες στη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Είμαι αρχιτέκτονας, σύμβουλος Bio-Αρχιτεκτονικής και Φενγκ Σούι, φυσιοπαθητικος με ειδίκευση στη φυσική διατροφή και την κινησιολογία, δασκάλα γιόγκα, personal trainer και συντάκτης στο περιοδικό www.piubenessere.it.
Το σύνολο των σπουδών και οι επαγγελματικές μου εμπειρίες με έφεραν στην αναγνώριση της "αποστολής» μου: την έρευνα της σωματικής και ψυχολογικής ισορροπίας και τη γενική ευημερία μέσα από το περιβάλλον στο οποίο ζούμε, εργαζόμαστε και κινούμαστε και τον τρόπο ζωής μας. Μέσα από ένα υγιές σώμα, ένα εκπαιδευμένο μυαλό και μέσα από υγιείς προσωπικές και κοινωνικές σχέσεις μπορούμε να οδηγηθούμε σε μια σταθερή συνεχή σωματική και ψυχολογική εξισορρόπηση και ακριβώς αυτά επιδιώκω να περάσω στον κόσμο μέσα από το έργο μου.

Google Ads

Διάδωσέ το, σχολίασέ το, μοιράσου το!