header5

Συνέντευξη από τη Μίαρη Παναγιώτα

IMG 0136 2 - Copy 1
IMG 0136 2 - Copy 1
Πόσο σημαντική είναι η διατροφή για την υγεία του ανθρώπου;

Για να κατανοήσει κάποιος τη σημαντικότητα της διατροφής στη ζωή του ανθρώπου αρκεί απλά και μόνο να σκεφτεί πως η κακή ποιότητα αυτής οδηγεί σε διάφορα προβλήματα υγείας όπως δυσλιπιδαιμία, καρδιαγγειακές παθήσεις, παθήσεις του γαστρεντερικού συστήματος, διάφορες μορφές καρκίνου κλπ. Η σοβαρότητα όμως καθώς και η εξέλιξη της εκάστοτε πάθησης εξαρτάται και από άλλους παράγοντες οι οποίοι πρέπει να ληφθούν υπόψιν και να ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα όπως η κληρονομικότητα, η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας, το κάπνισμα, το στρες και άλλα.

Η Ελλάδα έχει πολύ υψηλά ποσοστά παχυσαρκίας, και ειδικά σε νέους ανθρώπους. Που πιστεύεται ότι οφείλεται κυρίως αυτο;

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, η εύκολη πρόσβαση σε πρόχειρες τροφές, η προσέλκυση του κοινού για ακατάλληλες τροφές μέσα από την δυνατή επιρροή της διαφήμισης, η έλλειψη φυσικής δραστηριότητας και η μετακίνηση και διαμονή στις μεγάλες αστικές πόλεις, η οικονομική κρίση και άλλοι παρεμφερείς λόγοι αναπόφευκτα οδηγούν ολοένα και περισσότερο σε γρήγορες, εύκολες, ανθυγιεινές και παχυντικές τροφές οι οποίες με τη σειρά τους οδηγούν σε αύξηση βάρους.

Εκτός από την υγεία, η διατροφή επηρεάζει και την ψυχολογία μας;

Η ψυχολογία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της υγείας μας η οποία εάν διαταραχθεί οδηγεί αναπόφευκτα σε προβλήματα υγείας τόσο ψυχοσωματικά όσο και οργανικά. Η τροφή είναι μια μορφή ενέργειας απαραίτητη για τη διατήρηση της ζωής. Συνεπώς μια διατροφή η οποία δεν διέπεται από ισορροπία μπορεί να οδηγήσει σε άγχος, εκνευρισμό, πονοκεφάλους, κακή διάθεση, υπερφαγικά επεισόδια, νωχελικότητα και άλλες σχετικές διαταραχές.

Επικρατεί η αντίληψη ότι η μεσογειακή διατροφή είναι ιδιαίτερα υγιεινή και χαρίζει ευεξία και μακροζωϊα. Θα θέλατε να μας εξηγήσετε γιατί;

Έχει βρεθεί μέσα από διάφορες επιστημονικές μελέτες ότι η μεσογειακή διατροφή είναι το πλέον κατάλληλο πρότυπο διατροφής για τη διατήρηση της υγείας και της μακροζωίας. Αυτό οφείλεται κυρίως στις τροφές που αποδεδειγμένα προάγουν την υγεία μας όταν αυτές παρασκευάζονται και καταναλώνονται σε ισορροπία. Η μεσογειακή διατροφή εμπεριέχει την κατανάλωση ελαιολάδου σαν την ιδανικότερη πηγή λίπους για τον οργανισμό, τα φρέσκα ψάρια, τα φρούτα, τα λαχανικά, τους ξηρούς καρπούς, τα όσπρια, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το κρέας, και το κρασί, τα οποία όταν καταναλώνονται στα πλαίσια μιας ισορροπημένης διατροφής προλαμβάνουν, βελτιώνουν, αποκαθιστούν και θεραπεύουν προβλήματα υγείας σχετιζόμενα με την τροφή.

Αγούγονται πολλές διαφορετικές εκδοχές για την ποσότητα και τη συχνότητα των γευμάτων. Εσάς ποιά είναι η γνώμη σας σε σχέση με τα γεύματα ανά ημέρα και τις ώρες που πρέπει να καταναλώνονται;

Η ποσότητα των γευμάτων καθορίζει την εξατομίκευση των ενεργειακών αναγκών του κάθε ανθρώπου ξεχωριστά και γι αυτόν τον λόγο δεν υπάρχει μια ποσότητα που να ανταποκρίνεται για όλους τους ανθρώπους. Ο κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά, διαφορετική δραστηριότητα, διαφορετικό τρόπο ζωής και διαφορετικά γονίδια τα οποία όλα μαζί συνθέτουν και την διαφορετικότητά του σε ότι αφορά τις ενεργειακές του ανάγκες. Σε ότι αφορά όμως τη συχνότητα και τον αριθμό των γευμάτων τα πράγματα είναι περισσότερο γενικευμένα καθώς όλοι μας έχουμε την ανάγκη για κατανάλωση περίπου 5 γευμάτων μέσα στην ημέρα για την διατήρηση της ισορροπίας της γλυκόζης του οργανισμού. Οι ώρες των γευμάτων ωστόσο εξαρτώνται και πάλι ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε ατόμου, δηλαδή τα ωράρια της εργασίας του, τις ώρες που κοιμάται ή τις ώρες που ξυπνάει, την ύπαρξη φυσικής δραστηριότητας και άλλων δραστηριοτήτων μέσα στην ημέρα.

Το τελευταίο γεύμα πρέπει να είναι τουλάχιστον 3 ώρες πριν την προπόνηση. Μύθος ή πραγματικότητα;

Ούτε μύθος ούτε πραγματικότητα, η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση και εξαρτάται και πάλι από το ίδιο το άτομο αλλά και από το είδος της άσκησης που πραγματοποιεί. Σαν γενικός κανόνας θα λέγαμε ότι είναι σωστός διότι ένα γεμάτο στομάχι θα έφερνε τουλάχιστον συμπτώματα δυσφορίας κατά τη διάρκεια της προπόνησης, όμως και ένα άδειο στομάχι θα προκαλούσε μείωση της απόδοσης κατά την διάρκεια της άσκησης. Ανάλογα λοιπόν με τον οργανισμό του κάθε ανθρώπου μπορεί να ληφθεί ένα μικρό γεύμα ή ενεργειακό σνακ από 3 εως και 1 ώρα πριν την προπόνηση ανάλογα με το είδος της άσκησης.

Κυρία Μίαρη θα θέλαμε λίγα λόγια για σας.

Σπούδασα στην Κρήτη «Διατροφή και Διαιτολογία» και στη συνέχεια τελείωσα μια διαφορετική εναλλακτική επιστήμη που ονομάζεται «Ιριδολογία» και αφορά την ανάλυση της ίριδας. Λίγο αργότερα παρακολούθησα εκπαίδευση για το master στις «Διατροφικές Διαταραχές και την παχυσαρκία». Είμαι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων για τα «κέντρα δια βίου μάθησης». Αυτήν την στιγμή παρακολουθώ μεταπτυχιακό πρόγραμμα ειδίκευσης στην «Αθλητική Διατροφή» στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και ταυτόχρονα με όλα τα παραπάνω διατηρώ το διαιτολογικό μου γραφείο στο Περιστέρι από το έτος 2008 εως και σήμερα. Αρθρογραφώ και συμμετέχω σε εκδηλώσεις ενημέρωσης του κοινού ενώ ταυτόχρονα φροντίζω να ενημερώνομαι μέσα από σεμινάρια, συνέδρια και εξειδικεύσεις για την διαρκώς εξελισσόμενη επιστήμη της διατροφής. Στον ελάχιστα εναπομείναντα ελεύθερό μου χρόνο ασχολούμαι με αερόβια άσκηση και κυρίως με τον χορό ώστε να διατηρώ ένα υγιές σώμα και πνεύμα. Η επιστήμη της διαιτολογίας είναι η ζωή μου και αφιερώνω πολύ χρόνο σε αυτήν ώστε να ενημερώνομαι και να γίνομαι στο μέτρο του δυνατού καλύτερη ώστε να μπορώ να ανταποκρίνομαι στις ολοένα και περισσότερο αυξανόμενες ανάγκες και απαιτήσεις των πελατών μου.

Σου άρεσε; Ρίξε μια ματιά και στο Aerial Dance.aerial

 

Σου άρεσε; Ρίξε μια ματιά και στο TRX.trx-banner

 

Σου άρεσε; Ρίξε μια ματιά και στο Krav Maga.krav mag

 

Έχεις ακούσει για το Krav Maga για παιδιά; Ρίξε μια ματιά.kidskravmaga

 

Google Ads

Διάδωσέ το, σχολίασέ το, μοιράσου το!