header5

Συνέντευξη για το TRX από τον Ιωάννη Μαλισιόβα

Τι είναι το TRX;

Το trx είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα γυμναστικής. Ξεκίνησε από έναν αξιωματικό του ναυτικού της Αμερικής που ήταν στα υποβρύχια και λόγω έλλειψης χώρου το επινόησε προκειμένου να κρατιέται σε φόρμα: απλά κρέμασε δύο ιμάντες από ένα σταθερό σημείο και έτσι γεννήθηκε το trx. Η σημερινή του μορφή δεν απέχει πολύ από την αρχική, αν και έχει περάσει από διάφορα στάδια. Το σύστημα στηρίζεται ουσιαστικά σε δύο ιμάντες ρυθμιζόμενου μήκους, γεγονός το οποίο επηρεάζει τη δυσκολία της άσκησης.

10668258 10204491761675994 400382166 n
10668258 10204491761675994 400382166 n
Σε ποιούς χώρους μπορεί να εξασκηθεί κάποιος;

Οι ιμάντες του trx είναι κατασκευασμένοι κατάλληλα, έτσι ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο σε εσωτερικό, όσο και σε εξωτερικό χώρο. Μπορούν να κρεμαστούν οπουδήποτε υπάρχει ένα σταθερό σημείο στήριξης. Στους εσωτερικούς χώρους συνηθίζεται να χρησιμοποιούνται ειδικές κατασκευές, ενώ στους εξωτερικούς μπορούμε κάλλιστα να κρεμάσουμε τους ιμάντες από κάποιο δέντρο.

 

Ποιά είναι τα οφέλη του συγκεκριμένου είδους άσκησης;

Τα οφέλη που θα έχει ένας ασκούμενος στην ψυχολογία του είναι σχεδόν τα ίδια με αυτά που έχει όποιος γυμνάζεται γενικότερα. Τα σωματικά οφέλη είναι το δυνατό σημείο του TRX. O ασκούμενος μπορεί να κάνει πάνω-κάτω ό,τι θέλει. Εννοώντας, να στοχεύσει είτε σε μυϊκή ενδυνάμωση, είτε σε γράμμωση είτε σε καύση λίπους. Τη μυϊκή ενδυνάμωση θα την επιτύχει για παράδειγμα, με μεγάλες κλίσεις του σώματος, που δημιουργούν το μέγιστο φορτίο στις μυϊκές ομάδες. Η γράμμωση και η καύση λίπους επιτυγχάνονται με μικρότερες κλίσεις σε συνδυασμό με γρήγορη εκτέλεση των ασκήσεων. Επομένως, καταλαβαίνετε ότι το TRX είναι αρκετά ευέλικτο και προσαρμόζεται ανάλογα με τις απαιτήσεις μας.

10668323 10204491760595967 1147286701 n
10668323 10204491760595967 1147286701 n
Γιατί κατά τη γνώμη σας κάποιος θα έπρεπε να προτιμήσει το TRX έναντι εναλλακτικών μορφών άσκησης;

Ο βασικός λόγος που αναφέρουν οι ασκούμενοι είναι ότι πρέπει να υπερνικάς το βάρος του σώματός σου. Επειδή στο TRX ουσιαστικά σε όλες τις κινήσεις «τραβάς» το σώμα σου και άρα αποκτάς τον πλήρη έλεγχό του, αυτό είναι ένας παράγοντας που βελτιώνει πολύ την ψυχολογία του αθλητή, θα μπορούσαμε να πούμε.

Σε ποιούς απευθύνεται; Υπάρχουν περιορισμοί σχετικοί με ηλικία ή φυσική κατάσταση;

Ηλικιακός περιορισμός δεν υπάρχει. Τώρα για τη φυσική κατάσταση, αν είναι καλή θα βοηθήσει στα πρώτα βήματα, αλλά αν δεν υπάρχει δε χρειάζεται να ανησυχεί, διότι θα τη δημιουργήσει με τον εκπαιδευτή του. Αυτό που θα ήθελα να επισημάνω είναι ότι δεν υπάρχει περιορισμός ακόμα και για ανθρώπους με χρόνιους τραυματισμούς στα γόνατα ή τους συνδέσμους. Με τη μόνη διαφορά ότι γι'αυτούς η συνεχής επίβλεψη από εκπαιδευτή είναι απαραίτητη, οπότε μιλάμε για personal training.

Κατά τη γνώμη σας ένας αρχάριος θα πρέπει να διαλέξει μια σχολή για να ξεκινήσει να εξασκείται ή μπορεί να μάθει και μόνος του;

Στο TRX καλείσαι να σηκώσεις το βάρος του σώματός σου. Επομένως, αν οι αρθρώσεις σου δεν έχουν τη σωστή κλίση, υπάρχει πιθανότητα να υποστούν ζημιά, όπως και οι σύνδεσμοι. Γνώμη μου είναι πως είτε πρόκειται για αρχάριο, είτε για επαγγελματία αθλητή, η καλύτερη επιλογή είναι να γίνει κανείς μέλος μιας σχολής όπου θα μάθει τις βασικές αρχές των ασκήσεων, ώστε να αποφύγει τραυματισμούς και να έχει σωστή επίβλεψη.

Προκαλούνται τραυματισμοί; Αν ναι, είναι δυνατόν να αποφευχθούν;

Από την εμπειρία μου τραυματισμοί, εκτός φυσικά από κάτι τυχαίο, γίνονται μόνο αν κάποιος μαθητής υπερβεί τα όριά του. Θα πρέπει η ενδυνάμωση των μυών να είναι σταδιακή και ο μαθητής να είναι πειθαρχημένος και να ακολουθεί τις οδηγίες του εκπαιδευτή. Αν γίνονται αυτά, ο μαθητής είναι ασφαλής από πιθανούς τραυματισμούς.

10668513 10204491762636018 1930181742 n
10668513 10204491762636018 1930181742 n
Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς.

Ονομάζομαι Ιωάννης Μαλισιόβας και είμαι καθηγητής Φυσικής Αγωγής, απόφοιτος του Πανεπιστημίου της Αθήνας με ειδικότητα σε ποδόσφαιρο και υγεία/ευρωστία. Υπήρξα για χρόνια αθλητής, οπότε γνωρίζω τις ανάγκες ενός ασκούμενου. Διατηρώ δύο σχολές, η μία στο Χαϊδάρι, όπου και σας φιλοξενώ σήμερα και η άλλη στον Κορυδαλλό. Σημαντικό κομμάτι της δουλειάς μου είναι η ατομική βελτίωση ποδοσφαιριστών και άλλων αθλητών υψηλού επιπέδου.

Θα ήθελα να μας περιγράψετε μια προπόνηση. Σε πόσο καιρό κάποιος βλέπει τα πρώτα αποτελέσματα;

Η ποικιλία στην προπόνηση είναι πολύ μεγάλη. Επειδή το trx είναι ένα σύστημα αντίθετης βαρύτητας, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τόσο τα χέρια όσο και τα πόδια για να κρεμαστούμε από τους ιμάντες. Άρα, οι ασκήσεις που μπορούν να γίνουν είναι πολλές και εμπλουτίζονται συνεχώς με παραλλαγές από γυμναστές ανά τον κόσμο. Τώρα σε ό,τι αφορά τη συχνότητα των προπονήσεων, αυτό εξαρτάται από τους στόχους που έχει θέσει ο ασκούμενος. Το μόνο που θα μπορούσαμε να πούμε είναι μια ενδεικτική συχνότητα για κάποιον που θέλει να έχει καλή φυσική κατάσταση. Κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να γυμνάζεται 3 φορές την εβδομάδα για περίπου 1 ώρα.

Προτείνετε

survival

Σου άρεσε; Ρίξε μια ματιά και στο Krav Maga.krav mag

 

Google Ads

Σου άρεσε; Ρίξε μια ματιά και στο Paintball.paintball

 

Διάδωσέ το, σχολίασέ το, μοιράσου το!